woensdag 9 augustus 2017

Tumblr-preutsheid

Kozakkenveer | Veessen-Fortmond | 01-08-2017


Tijdens mijn fietsvakantie langs de IJssel vorige week nam ik op proef een ander foto-opslagsysteem. Een account bij Tumblr was snel gemaakt. Voornaamste reden nieuwsgierigheid en een vermoeden van i-Pad bedieningsgemak. Ik fotografeerde er onder andere bovenstaande foto van het Kozakkenveer. Na plaatsing kreeg ik het bericht dat de foto voorlopig werd geblokkeerd. Men vermoedde aanstootgevendheid. Ik protesteerde en na een dagdeel wachten ontving ik inderdaad de excuses:
"We hebben https://ijsselbiennale.tumblr.com/post/163727808886 nogmaals bekeken en zijn het met je eens: het was onterecht gemarkeerd als aanstootgevend.Onze excuses hiervoor. We hebben het opgelost en nu is het bericht weer voor iedereen zichtbaar." 

Toch blijf ik het een rare actie vinden. Wat dacht in vredesnaam de robot te zien in de blote vrouwenarm rechtsonder in beeld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten