Dit voorjaar kwam Typhoon voor het eerst sinds zijn doorbraakalbum
Zacht tikkend de tijd verslaan | Berichten over kunst, cultuur, de Achterhoek, de wereld en Mels eigen activiteiten ...
maandag 20 juli 2020
Beeldenstorm bereikt de Achterhoek
De ongeduldigen, de zogenaamde vrijheidsstrijders, de cultuurbarbaren hebben Varsseveld bereikt. De mensfiguur van Henk Visch, een onderdeel van het rotonde kunstwerk Wild Gras is ongevraagd betrokken bij een actie van #DEBUREN. Wie dat ook mogen zijn. Ik vind het een ongepaste actie en de gemeente zal een en ander weer schoonmaken.
Meer Wild Gras van Henk Visch op 'sMelssleMs' hier⇲
Parijs is nog ver
Meindert Talma | Parijs is nog ver
Veertig jaar geleden won Zoetemelk de Tour⇲
Als een wielrenner valt, schreeuwt hij om zijn fiets."Als een voetballer valt, schreeuwt hij om zijn moeder.
Ik heet Zoetemelk, maar ze noemen mij de Eeuwige Tweede.
Parijs is nog ver, nee ik heb nog niets."
BALANS herbezocht | Rob Muylaert
Rob Muylaert | Art is Now | 2017 | wit en blauw glazuur, houtas ondergrond |
Een werkperiode in Japan veranderde de opvattingen van Rob Muylaert⇲ over keramiek en het ambacht voorgoed. Hij voelde zich verwant met de ideeën van de ‘unknown craftsman’ die in Japan waardering en erkenning kregen in de ‘mingei’.
Zenga, de zen-boeddhistische kalligrafie, brengt een boodschap over. Het is een aanwijzing of herinnering om je aan te zetten tot reflectie en onderzoek. De teksten verwijzen naar een bekende soetra: een gedicht, een uitspraak van een beroemde zenmeester. Daarbij kan één woord volstaan. Zenga op keramiek is een zeldzaamheid.
Al jaren gebruikt Rob tekst als decoratief element in zijn werk. Maar zenga als decoratief element op keramiek en in hierin een balans vinden tussen boodschap en de esthetische elementen is een lang proces. Het werk in deze expositie laat iets van dat proces zien.
Abonneren op:
Posts (Atom)