maandag 28 augustus 2017

Blundermelk



Het onvolprezen blog 'GEMENDE BERICHTEN>' van mijn collega dichter, internaut en Antwerpse vriend Bert Bevers deed mij gisteren weer herinneren aan mijn pogingen om het woord blundermelk begin deze eeuw te introduceren in de Nederlandse taal als alternatief voor de merknaam Tipp-Ex dat toentertijd een soortnaam dreigde te worden. 


"Ooit poogde ik blundermelk te introduceren voor Tipp-Ex. Helaas wordt de correctielak steeds minder gebruikt. Alleen nog maar door Belgische blondjes om er fouten op het beeldscherm mee weg te witten." 

schreef ik als clou in mijn column voor het Gelders Dagblad (voorheen de Graafschapbode) dat ik in de spelonken van mijn Scribd-archief | Gelders Dagblad/de Gelderlander  | 15 december 2001> terug vond. Waarvan acte.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten