maandag 21 oktober 2019

AKI 70 jaar | Enschede herbezocht

foto: Elsbeth: @ Paddys | Enschede | 19-10-2019 | Hans, Warner, Anne Mieke, Marina, Marijke en Frans.

De reünie van de AKI⇲ in Enschede was nog leuker dan ik hoopte. Natuurlijk de Club van Vijf herboren op Marina Naeff's 70-ste verjaardag⇲ was compleet aanwezig. En dat gaat altijd goed, het gesprek ging weer door, daar waar het een half jaar (of soms jaren) eerder gestopt was. Het blijft wonderbaarlijk en fantastisch. Ook mijn gastvrouw en gastheer en jaargenoten Warner Braspenning en Elsbeth Cochius⇲ waren er weer bij. De kennismaking met het nieuwe onderkomen van de Academie in de wijk Roombeek was voor mij een primeur dus fonkelnieuw⇲. Ik kwam in de generatie na mijn AKI-jaren streekgenoten tegen. Maar de aandacht ging vooral naar mijn jaargenoten, die uit alle delen van de wereld waren toegestroomd. De studenten uit eind jaren zestig, begin zeventig, die nu qua getal tegen die leeftijd aankijken of gepasseerd zijn, waren 's middags goed vertegenwoordigd. De afspraak om met ons zevenen samen een hapje te eten bij Paddys⇲ was een uitstekende pauze-bijpraat-moment. Want de DJ's in de Grote kerk in het daarna volgende avondprogramma was voor 60-70+ niet altijd te harden. De te luid en directief afgestelde bassen maakten gesprekken veelal onmogelijk. Maar gelukkig was er een uitvlucht naar buiten mogelijk of desnoods in de rokerstent. Of nog beter naar café Het Bolwerk⇲. Het audio-visuele materiaal dat in de kerk geprojecteerd werd, was vooral gericht op de laatste twintig jaar. Dat had beter gekund zo ook de muziekkeuze 's avonds. Ondanks deze obstakels deed ik met plaatsgenoot Pieterjan omstreeks vier uur het licht uit. Zondagmorgen zeven uur later na de nacht ervoor een fijn ontbijt bij Warner en Elsbeth om met ons zevenen een en ander te evalueren en het leven te herdenken en te vieren vooral ook.

poging tot groepsfoto

zoekplaatje 

Zie hier meer>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten