zondag 27 januari 2019

Er gaat niets boven ...

Malterfoske | Lammert Voos | AFdH Uitgevers

Door aanhoudende verkoudheid gisteren toch maar niet de 29ste Bluesnight in Westendorp⇲  bezocht. En sowieso niet gependeld tussen Westendorp en Ulft. Dus ook niet gefoefeld⇲ in het Wapen van Ulft⇲. Maar gekozen voor de literatuur. De novelle van Lammert Voos met heel veel plezier uitgelezen. 


De mooiste zin die ik tot nu toe in 2019 las komt uit bovenstaand boek van de Groningse bard en fijnslijp-schrijver en die ik nu met graagte citeer: 

"Hij tilde de kippen op en trachtte uit te vinden waar de eieren vandaan kwamen, onderzocht ze met zijn dikke vingers terwijl de kippen luidkeels kond deden van hun afkeuring." 

Prompt zie ik me in het kippenhok van mijn jeugd eieren rapen en ruik de ammoniak die vrij kwam bij het afschrapen van de stront onder het kippenrek, maar vooral ook het gekakel. Ooit zo treffend instrumentaal uitgevoerd door Normaal in het nummer Evaluatie in het kippenhok⇲

Het boek werd uitgegeven door AFdH Uitgevers⇲ en schitterend vormgegeven door de onvolprezen Martien Frijns⇲

zie ook VPRO | Nooit meer slapen⇲

Meer Lammert Voos op 'sMelssleMs'⇲


Geen opmerkingen:

Een reactie posten