maandag 21 mei 2018

Manges in Hummelo


Gisteren op de fiets met mijn lief nog een keer de Kunstwandelroute Hummelo bewandeld. Alvorens hebben we op het plein voor FF-naar Steef de beeldengroep van Normaal in alle rust bekeken. Alhoewel in alle rust. Wat ik zag is een toeristische ontmoetingsplek van jewelste bij het kunstwerk van Lia Krol die volgens mij een unieke stijl heeft ontwikkeld dat ik voorlopig maar als karikaturaal neo realisme bestempel. Je moet er van houden. Ik geeft het toe. Jolink dus, want die moet niks hebben van abstracte keutels. Het beeld is gemodelleerd naar de iconische foto van Hugo Jaartsveld> uit de eerste jaren van het amusementsorkest Normaal. Toen de heren in pak heel vroeg op de dinsdagochtend over de veemarkt van Doetinchem paradeerden, alvorens naar de Gooise TOPPOP-studio's te moeven om daar na de opnamen van Oerend Hard aan hun zegetocht door de Top Veertig begonnen en met hun authentieke boerenrock en dialectpop het platteland van Nederland veroverden.



Zie hier meer kiekjes>


1 opmerking: