woensdag 30 juli 2014

Zwarte Cross terugblik | Theatertipi | Dood, verderf, vingerverf




Gerjon Gijsbers. Ik was zijn naam al wel eens tegengekomen. De redactie van Tante Rikies onmundig mooie verhalenboek sprak met ontzag over hem. Ik vertaalde met plezier zijn verhaal over Manson de mol. Ho Manson de Wule 't lech zag. Op de Zwarte Cross hoopte ik het verhaal door hem voorgelezen te krijgen. Door een misverstand ging dat helaas niet door. Zondagmiddag volgde een herkansing in de tipi daar Armand door omstandigheden uitviel. Helaas had ik toen het festivalterrein al verlaten. Maar gelukkig had ik hem wel daagservoor in de tipi gezien met het programma DOOD/VERDERF/VINGERVERF>. Mooie combinatie van muziek (uit mijn tienerjeugd en jong volwassenheid) en gesproken woord. Een vleugje Brusselmans>, maar dan gewassen, gloort door zijn kapsel. Grote klasse.

Lees hier enkele van zijn radiocolumns DE RADIOGOLLEM>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten