zondag 5 april 2020

Mels muziekmozaïek | Meindert Talma - Datstû net mear bestiest (video Jan Klug)




Zeer bijzondere fratsen uit Friesland uit 2005.
Jan Klug⇲ vond bij het opruimen bovenstaande videoclip terug. Gemaakt voor Meindert Talma & The Negroes. Oorspronkelijk om gebruikt te worden als bron voor visuele effecten in de voorstelling 'Iemand moet het doen'. Dit is min of meer een reconstructie zonder de effecten in levende lijve. 

Meindert schrijft op Facebook daarover: 

"Jan Klug mailde me eergisteren dat hij zijn clip had teruggevonden van 'Datstû net mear bestiest' uit 2005. Daar ben ik heel blij mee, want het is een prachtige clip.
Ik kon me vaag nog wel iets herinneren van danseres Eva Puschendorf die steeds om me heen zwierde en dat ik een middag in een graafmachine in een weiland te Drachtster-compagnie moest rondrijden. Wat ik nog wel goed weet was dat het live een erg intensief nummer om te zingen was vanwege de hele hoge zangpartij.
Het lied werd opgenomen door Edwin Pot in Drachtstercompagnie en gemixed door Erik Hulshof in Studio Lobbes en behalve mijn zang en toetsen zijn Nyk de Vries te horen op gitaar, Janke Brands op de bas en Jan Pier Brands op drums."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten