vrijdag 5 juli 2019

Sanne Deurloo herdacht

Sanne Deurloo | 'nDrom 
In mijn herinneringen zal ik haar ferme schaterlach nog vaak gaan horen. Haar artikel The Survival of the Funniestin Natuur Wetenschap & Techniek van mei 2003,  inspireerde mij zes jaar later, bij het schrijven van Gods mijmering⇲ mijn bijdrage aan Flessenpost⇲ een uitgave van dichterscollectief De Omsmeders⇲ ter gelegenheid van het Darwinjaar⇲ 

Gods mijmering

Ik denk,
tsja, mmm, ..
Memen of genen?
Survival of the fittest?
Geven of nemen?
Wat als
Survival of the funniest
het mechanisme zou zijn?

Hoe beter de lachers op je hand,
des te meer kans in eeuwig bestand.

Dolle boel op aard,
is me heel wat waard.

Of overleving voor de meest passende
Of overleving voor de meest grappende?

Gelukkig toch maar niet.
Mijn spleen niet funest
voor mijn overleven?

Intussen vanuit hemel
Darwin bulderend lachend
en ik mooi overleden.



© Hans Mellendijk | Flessenpost | De Omsmeders | Poëzie-
centrum Nederland | Het Park Vertelt | 31 mei 2009






Zie ook Sanne Bert Scheuter | De Gelderlander 4 juli 2019



Een kleine greep uit alle NEMO artikelen die Sanne schreef⇲

Geen opmerkingen:

Een reactie posten