donderdag 27 december 2018

'n stel 'frissen' an de aoverkant ; - )

Freshersscan | 2018 

FRESHERS In Nederland zouden we het novieten kunnen noemen. Feutenwas mijn eerste associatie, maar dat heeft bij mij vooral een negatieve klank. Gebroed, groentjes idem. En om het letterlijk te vertalen in 'frissen' lijkt me ook niet juist. In het Nedersaksisch is 'een frissen' het tegenovergestelde van fris. Allemaal vlaggen die de lading niet dekken. Eerstejaarsstudenten dan maar. Of de nieuwelingen. Zoonlief is opgenomen in de Freshersgroep 2018 van Balliol College in Oxford. De groepsfoto hierboven getuigt daarvan. Het heeft een ereplaats gekregen in de gang van ons huis. 



In de week daarvoor zag ik in mijn voortdurende zoektocht op het wereld wijde web een installatie van Jasper Rigolle het inspireerde me blijkbaar bij het maken van bovenstaand clipje.Waarin mijn i-Phone op zoek is naar junior. 

Het Vlaamse topwerk Outnumbered, a brief history of imposture ontdekte ik op het het blog van Jaspers vader Paul Rigolle⇲


Front view

Rear view



Geen opmerkingen:

Een reactie posten