vrijdag 7 september 2018

Antwerpen | Achterhoek

Ik wil deze nacht in de straten verdwalen | Wannes Van De Velde

De lichtjes van de Schelde | Bobbejaan Schoepen

Ik zag begin deze week een mooie onderzoek voor het Instituut Voor Nutteloze Onderzoeken [INVONUON⇲] ontstaan; songs over steden. Toen vanuit Antwerpen Bert Bevers met een: 'Oei, ik wist niet dat er zo veel waren Mel....' reageerde op mijn Tokyo-gerelateerde videoclips, met een link naar een lijst met Tokyo-songs die hij bij Wikipedia had gevonden Om te kijken hoeveel liedjes er waren over Amsterdam⇲ Rotterdam of Den Haag stuitte ik al snel op een Wiki-verzameling List of songs about cities⇲ Overigens Antwerpen lijkt me op die lijst (weliswaar in wording) nogal ondervertegenwoordigd. De Achterhoek ook. Dus toch nog werk aan de winkel? Antwerpen kan zich overigens troosten aan het feit dat Jacques Brel in Dans Le Port d'Amsterdam feitelijk zingt over de haven van Antwerpen. Maar d'Anvers had een lettergreep te weinig. 


Bert Bevers stuurde me prompt na bovenstaande constatering twee Aantwaarrepse klassiekers die niet mogen ontbreken.




Achterhoek oh Achterhoek | Normaal

Buitengewoon  | zwerftocht met troubadour Hans Keuper


D'n Achterhoek Tsjoek | Normaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten