donderdag 15 maart 2018

Toeval bestaat niet



Op 27 februari j.l. kreeg ik het hierna volgende mailtje van collega dichter en vriend Bert Bevers, die mijn voorliefde voor ruimtevaart en heelal-kunde en de cinema kent:

 'Ik zit graag in ouwe films te snuisteren, amice. Deze vind ik echt iets voor jou: https://www.youtube.com/watch?v=9edow8V-66Y

Cordiali saluti!

Bert.'

Prompt besloot ik de film Our Heavenly Bodies te plaatsen op de woensdag in mijn terugkerend blog-item Midweekmovie/midweektrailer. En niet bij toeval op 14 maart j.l. De geboortedag van Einstein en met de kennis van nu de sterfdag van Stephen Hawking dus.




Overigens: In Trouw las ik: "Einstein Stephen Hawking werd op 8 januari 1942 geboren. Hij refereerde er graag aan dat dit exact 300 jaar na de sterfdag van Galileo Galilei was. Hij overleed op 14 maart, de verjaardag van Albert Einstein." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten