donderdag 30 juli 2015

Zwarte Cross herbezocht | Meindert Talma | Werkman (1)



1e lied van Werkman | Leens

2e lied van Werkman | M'n eerste vrouw noemde me poedel


3e lied van Werkman | De Ploeg

4e lied van Werkman | In mijn wolkenkrabber

Met in mijn kop de gedachte "Meindert Talma, altijd goed" bezocht ik de zaterdagmiddag de theatertent terwijl het buiten lichtjes waaide.  Binnengekomen nog groter de verrassing dat hij liederen uit zijn Werkman-programma ging uitvoeren. De projecties van diens werk via een op de wind bewegende beamer golfden vervaarlijk boven de uitvoerders (Meindert werd adequaat begeleid door het Melisma Saxophone Quartet), 'k werd er bijna zeeziek van. Een hele bijzondere ervaring. Op You Tube vond ik de filmpjes met dezelfde projecties, nu echter zonder schommelingen in het beeld. Om van te genieten, zonder misselijkheid te hoeven onderdrukken. Meer Werkman in Groningen. Tot 1 november 2015 in het Groninger Museum. Niks gaat boven Groningen zie je maar weer.

1 opmerking:

  1. Fanmail:Goedemorgen

    Janny riep
    Weer Meindert Talma
    Weer Groningen
    Weer Werkman cs
    Dat is wakker worden
    Dank

    We ploegen
    J/D

    BeantwoordenVerwijderen