woensdag 12 maart 2014

Verf maken



Hé, maar die dame ken ik! Een onverwachtse ontmoeting na de pauze in Apollo's kamer te Harderwijk, afgelopen zondagmiddag. Fotograaf Joost Bataille presenteerde daar zijn portretten van stadsdichters uit Nederland en Vlaanderen. 'Ik voel me verf' is de titel van het pracht boek waar hij en de vijftig dichters samen verslag doen van de ontmoeting tussen fotograaf en dichter. En wie zie en lees ik daar op de eerste pagina's. Ann Van Dessel. Ik stond zelf nota bene een aantal maal met haar op de foto hier, daar en hier nog een keer. Telkens  bij Kasteel Sorgvliedt in verband met het poëzieproject van Frank De Vos. Ann Van Dessel die in 'Ik voel me verf' pakkend begint in het gedicht 'fotograaf zoekt sanseveria' //of hij mij op een ijskoude zondag in maart/honderd keer mag nemen want ik rijm zo mooi/met de troosteloze straat waarin ik woon// ...


Joost Bataille | Apollo's Kamer | 9 maart 2014 | Harderwijk

Reden om snel het boek te kopen. Deze middag gaf Joost er ook nog 'verf maken' bij cadeau.
Over 'the making of' van het schitterende boek met portretten en gedichten van o.a. ook Marijke Hanegraaf, Eke Mannink, Hilde Van Cauteren, Geert Zomer, Wim Daniëls, Bart FM Droog, Joke van Leeuwen, Lammert Voos, Arjan Keene, Ingmar Heytze, Hans Kloos, Martin Carrette, Esther Porcelijn, Dennis Gaens, enz. HiPP-tip! Kopen, leg de omslag even in de zon, de gele omslag zal opbloeien; u heeft sowieso goud in uw handen.

Zie ook Woest en ledig hier> En Meander>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten