woensdag 27 maart 2024

30 jaar Beste Achterhoekers

 




Beste Frans

Het zal vijftig jaar geleden zijn dat ik voor het eerst met hem kennis maakte. Ik kwam te werken in Terborg. Vanuit Varsseveld wenste men me veel sterkte voor dit zendingswerk. De animositeit tussen de twee plaatsen was groot. Ik kreeg te maken met de Kindervakantiekampen. Frans was daar een van de enthousiaste vrijwilligers die de rode draad verzorgde, dat avontuurlijk door de hele week geweven werd. Reden om hem ook uit te nodigen voor het Erbarmen Festival.  Onder de namen Jeugdvreugd, Man of Man trad hij er op en later ook jaren solo in ‘nDrom. 

Hij werd in de Kwaksmölle mijn collega en ook als columnist bij de krant. Frans ontwikkelde zich daarna als presentator die zwaarwichtige onderwerpen licht weet te maken. 

Met zijn ‘Beste Achterhoekers’ inmiddels dertig jaar de observator van de Achterhoeker. 
Al herken ik me niet altijd in zijn generalisaties, gelukkig zijn er dan weer scherpere opinies die me wakker houden.

Frans bij deze gefeliciteerd en mocht je over twintig jaar de vijftig jaar vol maken, en dat dan de burgemeester besluit om een straat naar je te vernoemen, dan blijkt jouw naam ook nog duurzaam. De toevoegsel ‘straat’ is immers niet nodig: Frans Miggelbrink volstaat, want net als bij mij,  in de achternaam Mellendijk is de straat er al in verborgen. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten