dinsdag 21 maart 2023

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 12

De dichter fietst door een landschap dat voortdurend verandert en toch vertrouwd blijft. 


fietstocht 

 

fietsend van Heelweg naar Halle

vind ik het landschap omgeploegd

beschroomd wachten de voren

vogels jubelen onverstoord

zwaluwen grutto's lenteboden

koeien dansen uitgelaten

de vlaggen zijn weer omgedraaid

 

steeds verschuiven de coulissen 

mijn zadel veert de ketting kraakt

ik ken de weg kom hier vandaan 

wat een streek om te vertoeven 

roze flamingo's vlakbij Groenlo

oehoes in de kalksteengroeve

reeën wolven wilde zwijnen

 

verderop de boerderij

waar mijn opa rogge zaaide

en mijn oma voor me zong

zoveel rijkdom geeft de grond 

die goede gulle aarde

die moeten we behoeden

van welke kant de wind ook waait



Meer afleveringen van DICHT in het archief van Achterhoek Nieuws 👉

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten