zondag 12 april 2020

Ondertussen in Corona | Mels Muziekmozaïek EXTRA

Vanuit mijn ophokplichtig berghutje met uitzicht op het spookachtige Corona hoor ik in de verte vanuit de dorpskerk muziek. Troostrijk voor deze bijzondere Paaszondag.





 Alan Lomax: over de muziek die ik hoorde: "Ik maakte deze plaat in een kleine Doopsgezinde kerk in de sloppenwijken van Norfolk, waarbij ik een groep buurtmeisjes uitnodigde om te luisteren. Toen ze begonnen te klappen en een begeleidend ritme eruit te stampen, gingen de Peerless Four er vandoor en vlogen. Ergens in het midden hoor je de twee leiders hun ritmische delen ruilen met elke zin, een prestatie die ik [sic] nog nooit eerder heb gehoord in dit tempo."

Peerless Four: Trouble In My Way (1960)

Paul van Druten heeft Alan Lomax als zijn grote voorbeeld en plaats 'Playlist van het contactloze 🖐 poppodium! 🎥  De Ruïne Sessies...

Veel luisterplezier zou ik zeggen. Verveel u niet in of met deze ophokpaasdagen. 

Bernhard Harfsterkamp schreef in Achterhoek Nieuws, editie Winterswijk van 22-04-2018 een artikel over de plek bij boederij Hemmink: 'Pad in Miste naar Henk Krosenbrink genoemd' 'Het bleef wel een es maar een kale es'⇲

en in zijn onvolprezen serie Vanaf een bankje | Bij een vervallen boerderij⇲ dat in Achterhoek Nieuws, editie Winterswjk van 26-12-2017 werd gepubliceerd. 

nota bene; in het laatste artikel figureert ene Mellenkamp, dat dient gelezen te worden als Mellendijk ; - ). Zijn tekstverwerkende robot vergiste zich; was in de war, dacht even met John Mellencamp⇲ van doen te hebben.

John Mellencamp: Our Country

N.a.v. het artikel dichtte ik Sebastiaan Roes een Dichtersbankje⇲ toe, met gebruikmaking van de foto die Bernhard Harfsterkamp  bij de picknick plek van Hemmink maakte.

 Sebastiaan Roes | Arfgood | uitgeverij Fagus | 2009

Foto: © Herman Kiek | Ruïne Hemmink | Miste

Geen opmerkingen:

Een reactie posten