woensdag 1 mei 2019

Jubilarisspeld PvdA



Ik moet zeggen –maar het kan ook door de heersende voorjaarsvermoeidheid gekomen zijn– ik werd ontroerd toen ik hoorde waarom de man met een enveloppe van de PvdA voor de deur stond. Op een moment dat -als je net lekker aan het werk bent- nooit echt goed uitkomt. 

Wat blijkt, op 1 mei worden jubilerende leden gehuldigd. Ik had er niet bij stilgestaan, maar ik ben sinds vandaag 25 jaar lid van de Partij van de Arbeid⇲. Letterlijk in voor- en tegenspoed volgens de begeleidende brief van partijvoorzitter Nelleke Vedelaar⇲. 't Zal! Ik ben een z.g. 'tientjes-lid'. In werkelijkheid zal het iets meer zijn, de jaarlijkse donatie. Vooral vanwege de gemeentelijke politiek. 

Landelijk wil ik wel eens anders stemmen. In afwachting van een grotere  sociaaldemocratische liberale volkspartij links van het midden,  stemde ik meestal op de nazaten van de PSP⇲  GroenLinks⇲ dus. Maar omdat die in mijn gemeente Oude IJsselstreek (en voorheen Wisch) niet vertegenwoordigd zijn werd ik lid van de PvdA. Blijkbaar in 1994⇲

Geen opmerkingen:

Een reactie posten