maandag 2 juli 2018

In herinnering

Der Zaun | 1997

Een groot veelzijdig kunstenaar is heengegaan. Rust in vrede Armando>



Op deze plek

Hier,
op deze plek, op deze plek
waar de struiken zachtjes zingen
en de straat verandert
in een schreeuw.

Op deze plek is een gesprek begraven,
en het ontstoken gebied werd verboden.

Was een overwinning mogelijk?


uit: 'Stemmen', 2013.




Het laatste gesprek


'Heer, herken ik u? Zijn wij niet dezelfde van weleer?'
'Wie riep mij dan? Zijn uw wapens niet de mijne?'
'Ik wacht op woorden, Heer.'
'Ik was Dader, u het Offer. De medemens is leeg.'
'Sterven Daders niet.'
'Neen. Zij kunnen niet. Zij verwoorden.'
'Heeft u ginds gesproken, Heer?'
'De dagen zijn beschreven.'
'Heeft de Tijd nog kwaad gewild?'
'Ja, het slagveld is begroeid.'
'Geen spoor van oorlog meer?'
'Geen. Maar ik doorzie de stilte. Oog en oor vergaan.'
'Nadert weer de Dood, o heer?'
'Neen. Hij was er al.'


uit: 'Dagboek van een dader'.



Man1: Alles wat geweest is, kwam dat?
Man 2: Dat kwam.

Man 1: En als het kwam, komt het dan niet meer? En als het kwam, komt het dan niet meer?
Man 2: Nee, het komt niet meer. 

uit: 'Herenleed'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten