zaterdag 3 februari 2018

Ondertussen in Amsterdam

 Rothko - De Kooning

De Kooning | Pollock 

Op de laatste dag van januari mijn vrij reizen de Keuzedag van de NS op het nippertje kunnen gebruiken voor een retourtje Amsterdam. En me daar op de verregende -museumweer- dag kostelijk vermaakt met de nieuwe verrassende opstellingen van de museumcollectie. Mooie tijdlijn met onverwachtse zijstraten>. Alhoewel sommige werken meer ruimte vergen en het dan te veel een prentenboek werd. Maar als ze daar af en toe uit verlost kunnen worden in andere opstellingen dan kan ik daar mee leven. Maar of dat met de werken van Newman, de Kooning en Rothko echt gaat gebeuren durf ik te betwijfelen. En deze werken uit de periode van het abstract expressionisme en maar zeker de Color Field-schilders als Mark Rothko en Barnett Newman verdienen echt meer levensruimte, had ik zo gedacht. Zie hier meer | iPhotoreportage> 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten