maandag 20 februari 2017

Ondertussen in de floribos



Bij het opruimen kwam ik bovenstaand document tegen. Ondertekend door de de dichter/predikant Jac. Thomson. De belijdenis-voorganger van mijn vader. 


Slingerbeek


het water glijdt en glijdt onder de brug
het is hier zacht en donker en toch speels 

maar verderop wordt het deels zon en deels 
de schaduw van geboomt dat kaatst terug

maar ’t water glijdt en glijdt gestadig voort 
door de bosschages en de weidelanden
terwijl het nooit de veilge rust verstoort
die de avond uitbreidt met zijn donkre handen


o stille beek mij reeds gezel als kind
zoals gij glijdt is ’t dat mijn leven gleed
door zon en schemer noem het lief noem ’t leed 

nu sta ‘k en peins en om mij is de wind.

J. Jac. Thomson
Gedichten 1960,
Herinneringen en late voorspelen, Uitgeverij Ad Donker, 1961 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten