dinsdag 15 oktober 2024

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 42

                                         

                       Achterhoek  Nieuws 👉| Ruimte tussen de takken - Florien Saalmink 👉🏻

Elke herfst schrijft deze dichter een gedicht over afsluitende fases. Het is een nostalgisch gevoel wat dit seizoen meebrengt. De najaarsfases, de uitblaas voor het einde van het stuk. In oktober viert deze dichter haar verjaardag, dus een gevoel van groei zit ook in dit seizoen van eindes.

Ruimte tussen de takken

Met de blaadjes van de bomen
Wederkeert een soort rust
Een soort stille kalmte
Onverwachts onverstoord

In de ruimte tussen de takken is plots plaats
Plaats voor dat wat de zomer lang binnengehouden
Verstopt diep in mij, naar buiten gelaten
Ik mag dan zijn en ik mag daar blijven

Mag mij verstoppen in een oranje zee
Een golfslagbad van knisperingen
In die stilte is er plek om de ruimte te nemen
Mijn borstkas zet uit in ademhaling

Met koele zuurstof ook een frisse wind
Glanzend na een regenbui en getekend door moddersporen
De lucht een oneindige vlek wit-grijs, mijn hoofd net zo
In die laatste maanden van het jaar ben ik

Elke oktober weer een gevoel van herkenning
Van rust en van leegte
Een pas op de plaats en een stap in de toekomst
Naar meer ruimte voor mij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten