donderdag 21 maart 2024

Dichtersbankje | Toon Tellegen

 

Foto: Bert Bevers | Terninckstraat, Antwerpen


Uit de collectie  Bert Bevers 👉  (keuze dichter en gedicht) voorraad Mannen van Bevers : Toon Tellegen 👉


Een taart

 

Er staat een taart in de etalage,

een grote witte taart.

Wat moet ik doen?

 

Ik moet aan geld komen,

ik moet een steen door dat raam gooien,

ik moet jarig zijn,

ik moet zorgen dat die juffrouw binnen,

die met die rode lippen,

verliefd wordt op mij –

 

ik doe mijn ogen dicht,

druk mijn neus tegen het glas,

prevel:

taart, grote witte taart, vlieg ongeschonden door dit raam…

of moet ik zelf bakker worden, banketbakker d’excellence?

 

 

Toon Tellegen

Een langzame val, Querido, Amsterdam, 1991


Meer Dichtersbankjes daar 👉

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten