dinsdag 14 maart 2023

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 11


Hans Mellendijk 👉

De dichter liet zich inspireren door de verbeeldingsroute  ‘Langs de Kruisweg’ die in Winterswijk op vijf locaties door tien beeldende kunstenaars is opgezet. 

 

 

Zag ik mangs

In de Achter-

berg ik spegel

in de schemme 

van de stilte.

 

Mangs zag ik later

het water in

wien veranderen.

 

Mangs zag ik stoeten

unmundig uut

handen brekken.

 

Mangs zag ik blinden

ziend en doven

heurend sprekken.

 

Mangs zag ik al eer

de roerganger

ovver het meer.

 

Mangs zag ik vrede

kansen geven

in hotelbed.

 

Mangs zag ik stromen

uut de rotsen

gulzig gulpen.

 

Mangs zag ik vurig 

tongen baoven

heufd flakkeren.

 

Mangs zag  ik daor de

pinksterblomen.

 

Mangs zag ik een keer.

 

Mangs al meer.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten