woensdag 13 juli 2022

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 28


Helma’s bed staat in Amsterdam en haar hart ligt in Hummelo.

Dat betekent een voortdurende rondreis. 

 

rondreis Hummelo-Amsterdam

 

Dorpsstraat vol brocante 

zinken gieter glazen stolp

Maria zonder rechterhand 

ik maak een vers op maat 

mijn brein werkt traag vandaag 

iemand vraagt of ik troost verkoop 

een vriend leende mij het boek 

Als licht in donkere tijden 

Beethoven speelde net zo lang piano 

tot de moeder van t gestorven kindje 

eindelijk huilen kon 

ik geef alleen maar woorden weer 

 

er vallen bussen uit 

de chauffeur deelt mee dat hij 

een andere route neemt 

zo doen we Doesburg aan 

ik denk aan wat je schreef 

scheep me alleen maar in 

dan vaart de boot vanzelf 

op mijn bestemming aan 

stoutmoedig ging je aan boord 

mijn hart klopt in mijn keel 

ik zou toch zweren dat ik jou 

in de Meipoortstraat zie staan 

 

in Lathum tussen Dreamfields 

staat een man bij de halte

Maori tattoos in t gelaat 

hij wacht tot hij wordt ontcijferd 

mijn oude klasgenoot zei 

ik graaf een station nabij het dorp 

dan kun je wanneer je wilt

vanaf hier de wereld in 

ik check overal in en uit 

hoe ik ook wend of keer 

mijn dierbare geboortegrond 

ligt altijd aan het begin 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten