vrijdag 15 april 2022

Opening Kunstwandelroute Hummelo


Opening 21ste Kunstwandelroute Hummelo | Dwaallust  | 14-04-2022

CADAVRE EXQUIS | DWAALLUST 

de weg kwijt en mezelf maar niet vinden
verdwaald van binnen en van buiten
ik ben kenner van verdriet, net als jij
onze liefde begint met een afscheidskus

01 | jan opdam

onze liefde begint met een afscheidskus 
vol wantrouwen, de kooien van de sleur
uit. op deze onbetreden wegen weten wij:
het wezen van beminnen is verbeelding

02 | bert bevers

het wezen van beminnen is verbeelding
woorden klinken uit alle hoeken
draaien - richting - jij bent - waarheen
ik hou de weg met de kromming in het oog

03 | lidwiene vermeij

ik hou de weg met de kromming in het oog
daar zingt een vrouw als een nachtegaal
de stem verleidt mij haar te volgen
zij is mijn gids maar weet dat niet

04 | margót veldhuizen

zij is mijn gids maar weet dat niet
ik neem haar voetstoots aan
de stapsteen blijkt een struikelblok
het pad verschijnt onder het gaan

05 |helma snelooper

het pad verschijnt onder het gaan
wat voelt als een vorm van progressie
en nu we besluiten niet meer om te zien
dwalen we alleen nog vooruitlopend op

06 | stéfanie van tuinen

dwalen we alleen nog vooruitlopend op
op de loop voor de kaarsrechte weg door
het labyrint van 20 letters en een beetje
ik raak je kwijt, er is geen tijd

07 | wim van til

ik raak je kwijt, er is geen tijd
beducht mijd ik de bron en bakermat
van ons verhaal, ronddolend in
een maalstroom tussen opgelucht en spijt

08 | ankh gussinklo

een maalstroom tussen opgelucht en spijt
de tijd niet het probleem maar
wat verdween voor het gevonden was
en nooit meer kwijt zal zijn

09 | anna wiersma

en nooit meer kwijt zal zijn
tenslotte dan een amorfe steenlaag 
waarin azuur water san marco taande 
voorgoed verloren in omkoopbaarheid

10 | bert scheuter

voorgoed verloren in omkoopbaarheid
ren ik de bekende wereld in en weer
en weer en weer afgeworpen door de
ruiterij van de boomvreemde schemer

11 | pieter bas kempe

ruiterij van de boomvreemde schemer
mijn lichaam lost op in een zweem donker
de wereld wankelt
mijn hoofd kantelt en zoekt niet verder

12 | florien saalmink

mijn hoofd kantelt en zoekt niet verder
wandelt van perceel de floribós in
de taal levert mij een streek; jao kats 
de weg kwijt en mezelf maar niet vinden

13 | hans mellendijk

gedicht bij het Gesamtkunstwerk ‘Dwaallust’ van Dries Olthof, Marijke Schellekens en de Omsmeders



1 opmerking:

  1. via e-mail: Complimenten voor je inspanningen weer, amice: het Cadavre exquis ziet er beeldschoon uit! Bert Bevers.

    BeantwoordenVerwijderen