woensdag 29 december 2021

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 52

 Helma Snelooper 👉


wij samen

 

je hebt bladwijzers gestoken

in de takken van de bomen

ik zie het als ik naar boven kijk

helemaal tot aan de kronen

en nog verder waar je wist

dat vogels zingen roodborstjes

mussen merels lijsters

maar dat hoorde je niet meer

 

ik vouw je kleren nooit gedragen

om het slijten te vertragen

kind dat is nog veel te mooi

dapper sprong je uit de tijd

net toen ik even weg was

en nu reis je door de ruimte 

je vroeg zo vaak hoe zal dat zijn

van zwaartekracht bevrijd


eindelijk Suideras bereikt

blijkt de Willibrorduskerk gesloten

waar steek ik nu een kaarsje aan

vouw ik mijn handen leg ik alles

in dat oude woordje amen

jij kon dat zomaar  in de allee

tussen torenhoge bomen

waar je blijmoedig riep wij samen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten