dinsdag 9 maart 2021

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 10




Terwijl een regenbui de waslijn verzwaart doet het humeur van Eva dat ook; de lijn met was doet haar denken aan wat was.

 

Was

 

Er druppelt herfst op de was

terwijl het net nog voorjaar was,

ik laat mijn stof aan morgen

en de lijn zal haar verdragen.

Al hangt ze wel wat lager,

net als mijn schouders doen.

Eerst nog veerde zon op

wat te drogen lag,

toen alles zoveel lichter

was.

 

Morgen vechten sneeuwklokjes

zich opnieuw door aarde heen.

Richten zij en ik ons op,

rol ik knisperende sokken

tot bolletjes genot.

Wapper beestjes uit plooien

en strijk de mijne glad,

breken knijpers onder de druk

van bij elkaar te moeten houden wat

was.

 

Dan zal ik vangen wat valt,

in mijn mand vol slopen.

Zijn mijn tranen zo droog

als jouw hemden,

daar ik enkel wegens warmte

de schaduw mis.

En in de vouwen van de was

denk ik niet langer aan wat was,

maar aan wat er nog altijd

is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten