Marika Meershoek laat kort maar krachtig weten: l’art pour l’art. Het kunstwerk komt autonoom tot stand en heeft geen morele, didactische of functioneel doel, niet anders dan de kunst zelf.
Rob Muylaert exposeert drie kleinere schalen met decoraties. Deze zijn afgeleid van ‘Shodo’, de zenboeddhistische kalligrafie. Niet in ‘Kaisho’ de klassieke stijl, maar in een lopende en vrije stijl: ‘Gyosho of Sosho’ genoemd. Al het steengoed is reducerend gestookt, 1280 graden (cone 9). Alle glazuren, die in een lange Aziatische traditie staan, maakt Rob zelf.
Anja Sennema toont een verzameling beelden die naar aanleiding van het gedicht ‘Herinnering aan een appel’ van de dichter C. Jellema zijn ontstaan.
Het uitgangspunt bij Hans Sennema is altijd de visuele waarneming. Hans laat een zomerse serie zien met bloemen uit eigen tuin. De waarneming wordt in houtsneden vereenvoudigd en is teruggebracht tot de belangrijkste beeldende aspecten die bepalend zijn het eindresultaat zoals: compositie, vorm, vlak, en kleur in al haar contrasten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten