dinsdag 24 juli 2018

Gestolde energie | Berna Bonekamp


Expositiewerkgroep van Kunstenaarscollectief BREEKijzer presenteert in de Giethal van ICER

Waar: In de ‘Giethal’ van ICER Innovatiecentrum, Hutteweg 32, Ulft, +31 (0) 315-820 280.Wanneer: op de reguliere openingstijden van 20 juli t/m 3 augustus 2018 en van 28 augustus t/m 9 september 2018| dinsdag t/m vrijdag 10:00-17:00 uur | zaterdag en zondag 13:00-17:00 uur. Entree: gratis, aanmelden bij de balie.

Gestolde energie

Ruimtelijk werk en installaties van Berna Bonekamp

In de zomerperiode van 2018, om precies te zijn van 7 juli tot en met 9 september is beeldend kunstenaar Berna Bonekamp op onregelmatige tijden overdag aan het werk in ICER.

Als beeldend kunstenaar wordt ze gedreven door een intense nieuwsgierigheid naar wat nog niet te bevatten is, wat nog deels buiten haar bereik ligt, maar waarvan ze weet dat ze daar naartoe wil. Onderweg naar daar, dat wel te begrijpen is.

Gedreven door het willen weten, het willen ontdekken, het willen leren. Maar ook het willen spelen. Het toeval toelaten. Er van weg lopen en weer terugkomen.

Zelf zegt Berna erover:
“Het werkproces komt meestal langzaam op gang. Uiteindelijk is een optimale intensiteit richtinggevend en vind ik, of stel ik in op, de juiste scherpte.”

Of zoals ze het werken opsomt:
“Ik knip, plak, zaag, timmer, schroef en bind vast en laat los. Ik kopieer, lees, kijk, studeer, doe iets, doe niets en laat gaan, ik maak, ik vernietig, herzie en vermaak. Ik maak, ik heb gemaakt en het proces zal zich herhalen en voortzetten.”

Nieuwsgierig geworden? Bezoek de expositie van ICER. Het kan nog tot 3 augustus a.s. Daarna is ICER vanwege reorganisatie en vakantie drie weken dicht. En kan van dinsdag 28 augustus tot en met zondag 9 september het resultaat van haar werkproces bekeken worden in ICER. ⇣Zie hier meer>




Geen opmerkingen:

Een reactie posten