vrijdag 30 maart 2018

Ondertussen in Hummelo | 19e Kunstwandelroute geopend

Jan Opdam en Maria Driessen

projectie van gedicht Kunstroute | Nico Arts

De deelnemende kunstenaars in het algemeen en de aanwezige dichters in het bijzonder waren aangenaam verrast door de lezing van de kunsthistorica Maria Driessen>. Uit de losse pols en verluchtigd met 'beamerbeelden', van het wereld wijde web geplukt, gaf ze een kordate samenvatting over de 'landschapskunst' die ze was tegen gekomen op het Landgoed Enghuizen, in de recentere edities van het regionale fenomeen Kunstwandelroute Hummelo. Weliswaar sprak ze de naam De Omsmeders als 'omwerkers' uit, maar dat was, denk ik, een Freudiaanse verspreking. En een kleinigheid hou je toch. Ze werd door de aanwezigen geduldig gecorrigeerd. Qua 'lichtbeelden’ (wat een mooi ouderwets woord is dat toch) had ze een mooie keuze gemaakt, al miste ik wel enkele grootheden. Maar daar had ze zich al bij voorbaat voor geëxcuseerd, vanwege de korte tijdspanne die ze kreeg toebedeeld bij de opening. De samenwerking in de Enghuizer Dialogen, het samenspel tussen beeld en tekst en vice versa tussen tekst en beeld vatte ze mooi samen. Onder ander in het projecteren van Nico Arts' gedicht Kunstroute. Ikzelf zag natuurlijk Lovers' lane mijn samenwerkingsproject met Marijke Schellekens glunderend voorbij komen. En ook de eieren van Jan Opdam en de Omsmeders van vorig jaar passeerden de revue. De middag kon niet meer kapot.


Uit het niets weerklonk Syd Barrett vanuit mijn i-Phone

Op een ongehoorzame Siri-robot op mijn aaifoon na. Mijn excuses voor de sprekers hierna, voor het lawaai van deze stoorzender. Daarna aan de wandel. Het weer werkte ook weer geweldig mee. De lijnen met 'hierboven' waren gelukkig wel helemaal op orde. Zie hieronder, de beelden die zoveel meer kunnen zeggen, dan duizend woorden.

Mels aaifoto's>
Henk den Brok | Achterhoek foto> 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten