maandag 13 november 2017

Ondertussen op de AKI

Paul Hajenius | Ehm

Paul studeerde in 1976 studeerde af aan de kunstacademie AKI te Enschede. Daarover schrijft hij het volgende: "IK mocht mijn eigen rijksgecommiteerde kiezen. Het meest voelde ik mij verwant met Wim T. Schippers. Dus de keuze was makkelijk. Adjunct directeur, Wim van Stek, deelde mij mee dat het hem onmogelijk was dat voor elkaar te krijgen!? !? Uiteindelijk werd het Woody van Amen, geen slechte keus, maar toch, anders. 25 juni 2017 bracht Wim alsnog in het kader van een lezing, een bezoek aan de AKI. Gevolgd door een wandeling met studenten naar 'HET TORENTJE VAN DRIENERLO' Dit kunstwerk werd in 1979 in opdracht voor de Universiteit Twente gerealiseerd. Wetenschapper Peter Paul Verbeek zou recentelijk, namens de UT, graag nog iets van Wim aanschaffen. Schippers grootste wens was echter dat ter vervolmaking van het 'Torentje' de klok op de toren, werkelijk de tijd aan zou geven. Drie jaar later, na diverse bezoekjes over en weer en talloze vergaderingen van 'deskundigen', ja de tijd staat niet stil, alhoewel... blijkt het budget aan iets anders te zijn uitgegeven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten