maandag 11 juni 2012

Opening Cultuurzomer Achterhoek

Hans Hekking  | Herman Kaiser | Henrike Lobbes

Opening Proef de 8erhoek

  Opening Cultuurzomer Achterhoek | Publiekstrekker 


Uit het weblog van Burgemeester van Doetinchem | Herman Kaiser | week 23 

'"Park Ruimzicht: centrum van cultuur en gastronomie

"

Zaterdagmiddag kwam een aantal bijzondere activiteiten bij elkaar. Eerst mocht ik het evenement “Proef de Achterhoek” openen in Park Ruimzicht. Van te voren moest ik nog even een minicursus sabreren doen onderleiding van een gecertificeerd chevalier. Ik heb al heel wat openingen met linten en drukknoppen gedaan, maar het met een sabel ontkurken van een fles champagne is toch wel weer een andere tak van sport. Ik was opgelucht dat het in een keer goed ging. Wordt anders ook wel een dure liefhebberij. Ik ben overigens niet een echte liefhebber van het sprankelende en edele vocht, maar het was wel een spannende act. Het was overigens een prachtige stunt van De Gelderlander om binnen vijf minuten een vers gedrukte voorpagina met foto van het spectakel aan te bieden. Vervolgens mocht ik vijf meter verderop de Achterhoekse cultuurzomer openen door het starten van de dieselmotor van een oude trekker uit de jaren vijftig. De tact van de Steyer gaf de maat aan voor een klein orkest en leverde een oer Achterhoeks geluid op. Omlijst met veel poëzie en muziek hoefde de cultuurzomer nu alleen nog op de zon te wachten. En die was zondag volop aanwezig.'


Foto's: © Wim Maatman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten