dinsdag 25 april 2023

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 17

Bert Scheuter 👉 

We zagen eerder al de afzetlinten in de Brabantse natuur. Inmiddels heeft de drugsfabricage en de stort van chemisch afval in natuurgebieden ook de Achterhoek bereikt. Dikke ikke, de van de wereld afgesloten egoïst, heeft geen boodschap aan de vernietiging van natuurgebieden. Let wel, die dikke ikke zit ook in onszelf. Want wie gebruikt de pillen -en misbruikt de natuur - voor eigen genot?


Het schadelijk milieu van dikke ikke


Je komt, zeg jij, niet aan mijn vrijheid

om over het parkgazon te gaan.

Plaats bordjes wat je wilt, niets stopt

mijn individuele nood gras te belopen,

dus wat maakt ‘pas ingezaaid’ mij uit -

je harkt en zaait maar fijn opnieuw.


Je blijft, zeg jij, van mijn vrijheid af

om pick te nicken op de paarse hei

en ikzelf maak uit of het natuur is

dat ik met hike of bike doorcross -

gaat die beestenboel maar even slapen

en bomen trap ik zelf wel uit het bos.


Je komt, zeg jij, niet aan mijn vrijheid

om mij te amuseren zoals ik dat wil

dus gaat geen ander over mijn genot,

mijn jenevers zijn niet aan de albedil.

Het zijn mijn joints, het zijn mijn pillen,

mijn drugsdesign gaat jou niet aan.

Ik neem in breedste zin mijn vrijheid

om te doen lozen wát en waar ik wil -

mijn chemisch pillengif vloeit nu en hier

in wat óók natuur van mij is - en zo

betalen wij samen voor mijn vertier!



                                    Meer afleveringen van DICHT in het archief van Achterhoek Nieuws 👉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten