donderdag 17 maart 2022

Ondertussen in de Oude IJsselstreek | de uitslagen



Toen ik gisterenavond, of eigenlijk vanmorgen tegen half drie mijn bed opzocht was dat met het idee dat mijn partij een zetel had verloren. Toen ik even na half acht wakker werd keek ik snel naar de definitievere uitslagen in de diverse kranten en constateerde dat de PvdA in mijn gemeente na enig, voor mij niet te volgen, cijferwerk (een kwestie van: " + + en - -  " volgens een vriend op Sinderen ;- ) stabiel is gebleven. 

Mwaah, toch niet slecht met al die concurrerende afgesplitste lokale partijen die voor het eerst meededen. 

De DorpEnPlattelandBeweging kwam -voor mij onverwachts- uit het niets en kreeg evenveel zetels. Een knappe prestatie, waarmee ik mijn buurman die op hun lijst stond, voor het slapen gaan, van harte heb gefeliciteerd. 

NRC | 07:38




Mijn vriend Jan Zappeij 👉  die met zijn Berkellandse Burgerpartij 👉  in de gelijknamige gemeente voor het eerst meedeed is goed voor één zetel. Toch wel teleurstellend als je hoopte op vier zetels. 


Lees (premium, betaald dus) ook dG 17-03-2022 | Bert Scheuter | Eigen schaduwen lelijke of voorbeeldige democratische obstakels 

Het is zó triest om van iemand te horen die niet meer kan aanhaken bij het democratisch proces, een van de belangrijkste bouwstenen van samenleven. De trend dat burgers zich afkeren van het democratisch idee suddert voort. 👉. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten