woensdag 26 januari 2022

DdA | Achterhoek Nieuws | DICHT | week 04

 



Chocolaterie Magdalena gaat verhuizen van het Ludgerus in Vierakker naar station Vorden. Helma neemt alvast een voorproefje. 


chocolaterie Magdalena 


straks reizen we expres naar Vorden om 

uit te stappen in een wolk van chocola 

doet me denken aan Parijs waar ik 

met de minnaar was ja want liefdesstad 

het regende we zochten schuil in een 

chocolaterie waar de kachel brandde 

mademoiselle ogen zwart omrand 

op een dienblad donkerbruine bekers bracht 

dampend delicieuze chocoladestroop 

die bitterzoet met aangename zwaarte traag 

de mond verwarmde door de slokdarm droop 


staarde ik door een waas naar mademoiselle 

achter haar comptoir hoe zij boetseerde 

een vrouw van chocola fijngevoelig 

beide benen streelde met een beiteltje 

zachtjes hakte wat daar overbodig was 

toch voluptueus natuurgetrouw 

haast buitensporig borsten buik en billen 

dat ik hardop dacht zou zij niet smelten 

al die aandacht en die warmte en die handen 

het moment waarop de minnaar snerpte 

neem eens stelling altijd maar die vragen 


er klonk een krak alsof een harde plak 

extra puur doormidden brak ik keek pas op 

toen mademoiselle mij een likeurtje bracht 

er blonk een traan in haar zwart omrande oog 

ze sprak ik kon het niet ontraadselen 

zet mij maar op een spoor van vragen 

je weet nooit op voorhand of een smaak 

zoet of bitter of iets ertussenin zal zijn 

of hoe je plotseling omhuld kunt worden 

door een wolk van chocolade ergens 

waar je onbevangen aankomt met de trein 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten