maandag 9 december 2019

DdA | Dichter des Achterhoeks | Helma Snelooper



Zorgcontainer
ik weet nog hoe ik de Graafschapbode
in keurige vellen knipte
die ik in het huusken hing
moeder rolde de wegge er in
bij iedere hap kon ik de letters proeven
plastic stond nog in de kinderschoenen
meester had een telefoon van bakeliet
die pop van celluloid in de etalage
was vijftien gulden
dus die kreeg ik niet
ik had een kleine voetafdruk
brak me de klomp dan snelde
vader toe met lijm en krammen
ik leerde oplappen doorstoppen aanmazen
innemen uitleggen zonder te drammen
nu ben ik slecht ter been
en kom ik moeilijk tot mijn afvalpunt
wat mij rest past in een zorgcontainer
ik heb de wereld in een doosje
me dunkt dat is mij onderhand toch wel vergund
Helma Snelooper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten