dinsdag 11 december 2018

Varsseveld 1962 | Zwelgen in nostalgisch terugblikken I


Vrouwen van Nu | Varsseveld deel 1

Vrouwen van toen werden Plattelandsvrouwen genoemd. Strabante dames die heden ten dage als Vrouwen van Nu door het leven gaan. Zij gaven opdracht tot digitalisering van de - in een Westendorpse kluis - teruggevonden film, die in 1962 in opdracht van die Plattelandsvrouwen werd gemaakt door Adolfs film. Henk Kreeftenberg, een oud-studiogenoot van mij op de RKMTS te Enschede, voegde er in november 2013 muziekfragmenten bij. Een minder geslaagde keuze naar mijn smaak. Het geeft de authentieke filmbeelden nu een oubollige uitstraling die bij Comedy Capers⇲ wel op de lachspieren werkt, maar hier na een paar minuten gaat jeuken. Jammer Henk. Of ben ik nu te streng als het over mijn eigen herinneringen gaat ;- ? Als 11 jarig jongetje had ik er waarschijnlijk hard om moeten lachen.


Met dank aan internaut Bert Bevers die in zijn onvermoeibare zoektocht naar iets, op het wereld wijde web, iets anders vond en mij daarom deze link⇲ naar de filmbeelden uit mijn jeugd, mailde. Waarvoor dank. Ik kende het materiaal op celluloid en zag het via een DVD maar niet in deze gedigitaliseerde versie van Vrouwen van Nu op You Tube.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten