zondag 2 juni 2013

Epiloog DdA


Hartverwarmend de reacties van diverse zijde. Voor de uitslag maar ook erna. De mooiste op een rij:
Willem te Molder (Boh Foi Toch) "Hans, als je dan geen dichter des Achterhoeks wordt, blijf dan maar gewoon de "opener des Achterhoeks"....veel beter.."

Publicist, denker, docent en beeldend kunstenaar Joep de Graaff wist me met de relativerende maar wijze woorden ook een hart onder de riem te steken: "Beste Hans, dank voor de verwijzing naar de stemprocedure voor de Dichter van de Achterhoek. Het hele gebeuren was mij tot nog toe ontgaan. Je bezondigt je aan een schandelijke handelwijze die beoogt stemgedrag te beïnvloeden met inzet van netwerkpatronage. Ik heb desondanks op je gestemd omdat jouw Dionysisch zwatelen in hupsigheid niet slechts een verwonderd gemoed verwoordt maar ook onderzoekt wat dichten zou kunnen zijn, terwijl de anderen gedichten plegen." Zo nu hoort u het ook eens van een ander.

Ook dank aan de secretaris in spé Mirjam Leyser-Schuurman die me in de mini-campagne met raad en daad ondersteunde en een hoopvolle gouden toekomst als secretaris DdA in rook zag opgaan. Dank aan al die fluisteraars die me in allerlei wandelgangen in het oor toevertrouwden: 'Ik heb op ow 'estemd' of 'Mijn stem is voor jou'. Ook de stemadviezen van Hans-Peter Helder, Danielle PapenborgGerard Beentjes, Bert Bevers, Titia Lefers en anderen die ik vast en zeker over het hoofd gezien heb. Dank u wel. Dank aan Anne Vegter die me toevertrouwde dat ik wel kwaad mocht zijn om de uitkomst. Ik hou het bij teleurgesteld. En zal zeker doorgaan! De Bredevoordse Midzomertuin, de Loofgangen in de Groningse Prinsentuin, de Zwarte Cross, ik kom eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten