dinsdag 20 maart 2012

Lente | De verlichting


Dan eindelijk 0m 6:14u. de lente. 'k Kan me niet herinneren dat ik er ooit zo naar verlangde. 'tZal met mijn chronische bronchitis te maken hebben. Want dat werd na een longtest geconstateerd, vorige week maandag. Nadat ik me toch maar eens na de derde algehele ongesteldheid dit jaar, 'dun op de mest' gecombineerd met vooral aanhoudende hoestbuien, me voor nader onderzoek naar het huisartsencentrum begaf. 


De longcapaciteit is niet die het zou moeten zijn in verhouding tot mijn gewicht en lengte. "Meer bewegen, afvallen, Mellendiek!" hoor ik mezelf zeggen. Het zwemmen weer oppakken en wandelen. Helemaal verbaasd ben ik niet want het Middewinterstappen afgelopen winter viel me ook al zwaarder dan ooit. Bij de apotheek kreeg ik een inhalator mee met een maanddosis  Respimat®  In de morgen twee pufjes (twee inhalaties tiotropium) dienen me verlichting te geven. Vol goede moed en lucht de zomer tegemoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten