donderdag 15 januari 2015

Manges in de floribos


Van oud-collega Peter Eikenaar (Sociaal-Kultureel Werk Wisch) kreeg ik, vanuit Tilburg, foto's uit een ver verleden toegestuurd. We schrijven 1981. Ik sta met vriend Bert Scheuter en vriendin Rini Scholten (inmiddels mijn vrouw) op het Lochem dauwexpress Festival. Ietwat onwennig nog. De 'voorheen' Popmeeting Lochem was immers verhuisd naar een sfeerlozer groter terrein. Weliswaar in de buurt van het oude kleinschaliger openluchttheater, de vertrouwde Zandkuil, maar toch anders. Ondanks dat, best wel mooi programma, maar wel op een veel te hoog podium.


 Mother's Finest | Joyce Kennedy

 The Kinks 

Foto's : © Peter Eikenaar

Met o.a. Mother's FinestThe Kinks, Stray Cats en Joe Ely en de premiere van SSST, de nieuwe band van kameraad Ferdi Joly nadat hij Normaal had verlaten. Toen ik de foto's zag wist ik het weer. 

Een concert van The Kinks (1973) in het Amsterdamse Concertgebouw kon ik me nog wel goed herinneren. Maar Lochem was ik kwijt, in de floribos van mijn hersenkwabben zoek geraakt. Dankzij de foto's nu weer fris en monter. Dankjewel Peter.

Zie ook: Popfestivals in Nederland en België | WiKiPe>   Zie ook: Joost Carlier>
en hier: overzicht affiches>


SSST - Roomse Herrie | 2013 | Paul van Druten | © Stichting Burenplicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten