donderdag 26 maart 2015

Intussen in de Achterhoek


Het nieuws mag naar buiten gebracht. Ik ben samen met vier anderen door de jury genomineerd als Dichters des Achterhoeks [2015-2017]. Schitterende conculega's, om dat verschrikkelijke woord maar even van stal te halen, t.w.: Maarten Buser (die mij onlangs toefluisterde het meer iets voor mij te vinden en dat hij daarom mij zou voordragen ; - ), André van Gessel, Eva Schuurman (die ik als kanshebbers heb genoemd) en Jack Weijkamp die ik nota bene zelf heb voorgedragen. Vier dezelfde namen als twee jaar geleden dus, met Jack als nieuwkomer. Weinig verschuivingen, zouden er dan zo weinig andere kandidaten zijn voorgedragen? Morgen in de papieren editie wellicht meer daarover. Mooie lijst dat dan wel weer. Ik ga ervoor.

Zie dG | 5 genomineerden voor Dichter des Achterhoeks> 

Ondertussen wel iets heter nieuws in mijn eigen geliefde gemeente Oude IJsselstreek>
Dient zich hier een mooie oefening voor een actueel gedicht aan? Politiek drama van de bovenste plank, dolken in de ruggen van B&W? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten