maandag 11 augustus 2014

Sentimental journey Siert en Anne-Mieke


Het zomert, het is vakantie. Oude vrienden komen onverwachts op bezoek. Zo dinsdagmiddag inmiddels weer twee weken geleden een telefoontje Siert van den Berg> aan de lijn. "Je raadt nooit waar ik ben?"  Als je zo begint is het antwoord niet ver weg. Hij keerde met zijn 'oude' opnieuw opgeflakkerde vlam (Hé is dat niet Anne-Mieke Klein, eh de Vriend?) terug naar de plaats van 'misdrijf'. Het terras van café, restaurant, hotel de Ploeg. Na de academie begaf ik me even samen met hem op het pad van de filmerij. Daarna kende ik hem als collega consulent kunsteducatie bij diverse steunpuntinstellingen en ik 'verkocht' bemiddelde zijn jeugdtheatervoorstellingen aan de scholen in de Achterhoek. 


archief: Enschede 1972 | 'Diner bij de Brabanders' 

"Archief 8 mm film uit 1972 in Enschede waar Cor Jaring net docent fotografie was geworden aan de AKI. Een feest in de tuin van het studentenhuis Haaksbergenstraat 27A. Het zou me niet verbazen als dit nummer van de Stones die middag op de draaitafel lag." - Siert van den Berg (18 nov. 2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten